Количката е празна.
Има много информация за логопедията като практика и наука. Има много митове за това какво прави и не прави логопеда. Срещала съм в интернет, дори от професорите по време на обучението си сме чували много забавни разкази за логопедите. Истината е, че логопедията като наука и практика е съвкупност от много различни други науки и дейности. Тя събира в себе си медицина, български език, психология, педагогика, философия, дидактика, лингвистика, фонетика и това само накратко казано. Всичко това е част от работата на логопеда. Всяко от звената бива включвано спрямо индивидуалността на детето. Какво обаче главно прави логопеда?
Логопедът е специалист, който обследва и дава адекватна логопедична диагноза и следователно терапия на лицето /детето
Логопедът използва психологични и педагогически подходи, но това не го прави психолог (освен ако няма допълнително обучение). Така той се стреми да предразположи детето за работния процес. При нужда пренасочва към друг специалист – психолог, невролог и т.н.
Логопедът е специалист, който може да огледа артикулационните органи на детето, но не е хирург и при необходимост отново препраща към специалист.
Логопедът работи с детето за подобряване на неговото внимание, мислене, възприятия, прибавя нови знания и умения към тези, които детето владее.
Логопедът работи върху правилната артикулация и дикция на детето.
Логопедът работи за подобряване на езиковите умения на детето. Умения за изграждане на речта и умението как да я използва.
Логопедът работи върху плавността, темп, височина и тембър на говорене.
Логопедът работи при трудности при писане и четене. Стреми се да създаде възможно най-индивидуалният начин, чрез който детето да може да подобри своите умения.
Логопедът работи за подобряване и обогатяване на речниковия запас на детето.
Логопедът е специалист, който се при нужда помага детето да бъде по-комуникативно и да се социализира по-лесно.
Логопедът е специалист, който се стреми да създаде строго индивидуална програма, напълно съобразена с нуждите на детето. Чрез тази програма не само се затвърдяват овладените до сега умения и знания, а и се надграждат нови. Като главната цел е преодоляването на трудностите на детето.
Накратичко това работи логопедът.